#

1989 rok

Do naszej parafii przybył młody i wesoły ksiądz Stanisław Gładysz (TChr). Od razu zachęcił nas do wspólnego śpiewu podczas niedzielnych Mszy Świętych dla dzieci. Zgromadził wokół siebie dzieci chcące śpiewać i zorganizował dodatkowe spotkania z piosenką. Początkowo spotykaliśmy się w grupie 25 fałszujących dzieciaków, a jedynym instrumentem akompaniującym nam była gitara, na której grał ksiądz. Było wesoło i nic nie zapowiadało kariery zespołu. Występowaliśmy na dziecięcych Mszach Świętych pod nazwą "Aby Baby", która mówi sama za siebie (chłopcy zawsze od nas uciekali). Jednak bardzo szybko ksiądz postanowił zrobić z nas profesjonalny zespół ("Ali Babki"?), więc zaangażował fachowca - panią Renatę Wołyńską, która zajęła się stroną muzyczną.

1990 rok

Festiwal Piosenki Religijnej w Goleniowie - zajęcie I miejsca zdopingowało nas do pracy i wtedy też postanowiliśmy zmienić nazwę zespołu na "SERDUSZKA".

1991-1992 rok

W grudniu 1991 roku braliśmy udział w audycji pt. "Herody" w I programie Polskiego Radia. Było to dla nas ogromne przeżycie. W lutym 1992 r. po raz pierwszy wyjeżdżamy na podbój Europy. Zaczynamy od Essen w Niemczech, a następnie podczas wakacji odwiedzamy Słowację. Pod koniec tego roku występujemy już w jednakowych - efektownych bordowych strojach.

1993 rok

Był to dla nas rok przełomowy. Nagraliśmy naszą pierwszą kasetę pt. "Serduszka - dziecięce pieśni religijne". Po raz pierwszy weszliśmy do prawdziwego studia nagrań i dokonaliśmy profesjonalnego nagrania 20 piosenek, przy akompaniamencie gitary, organów i skrzypiec. Współpraca z poznańskim kompozytorem panem Mariuszem Matuszewskim i panią Emilią Waśniowską - autorką tekstów zaowocowała nagraniem drugiej kasety i pierwszej płyty kompaktowej pt. "Pomnażaj dobro". Na tej płycie akompaniują nam muzycy Filharmonii Poznańskiej. Możecie więc sobie wyobrazić jaki to był skok. Zaczęliśmy otrzymywać liczne zaproszenia na koncerty w Polsce i za granicą. Trzeba więc było wymienić nasz radziecki sprzęt nagłaśniający na amerykański.

1994 rok

"Serduszkowe" serca zabiły mocniej, kiedy w wakacje ruszyliśmy w trzydziestodniową trasę po Europie. Czas wypełniany mieliśmy po brzegi: zwiedzanie najpiękniejszych zakątków Europy, koncerty, zawieranie nowych znajomości, a przede wszystkim dużo modlitwy wśród rodaków i liczne koncerty. Jednak wśród tych niezliczonych atrakcji najważniejszym przeżyciem był dla nas udział w audiencji u Ojca Świętego w Watykanie. Od momentu powrotu nasz opiekun, główny organizator i szefuncio - ks. Stasiu - nabrał prawdziwego rozpędu, a jego głowa pęczniała od ogromnych ilości pomysłów. Na gwiazdkę wydaliśmy trzecią kasetę pt. "Śliczna Gwiazdka". W wyposażeniu zespołu pojawiło się nowe "dziecko" - bus do przewożenia sprzętu.

1995 rok

W maju wyjechaliśmy na Węgry i do Budapesztu, a w wakacje tego lata spełniło się nasze wielkie marzenie - odwiedziliśmy Eurodisneyland pod Paryżem. W międzyczasie "ciocię Renię" zastąpiła pani Alicja Delecka-Bury, a po niej za zespół ostro wzięła się pani Elżbieta Berczyńska-Kus, dzięki której weszliśmy w nowy etap. Od tej pory teksty piosenek pisze dla nas także pani Wanda Chotomska. Tempo rozwoju nie maleje. Coraz więcej nagrywamy i jeździmy.

1996 rok

W styczniu zostaje wydana kolejna kaseta i płyta zespołu pt. "Alleluja zawsze i wszędzie" i jeszcze w tym samym roku następna płyta pt. "Hej, w Dzień Narodzenia" z tradycyjnymi kolędami i pastorałkami. Nawiązujemy współpracę z wybitną artystką panią Hanną Banaszak. Wraz z nią występowaliśmy w salach kilku dużych filharmonii: szczecińskiej, poznańskiej, kaliskiej, rzeszowskiej i krakowskiej, przy akompaniamencie prawdziwej orkiestry symfonicznej.

1997 rok

Rok ten był czasem wspaniałych wyjazdów do Niemiec, Szwecji, na Litwę, a przede wszystkim niezapomnianych wakacyjnych podróży do Francji i słonecznej Hiszpanii. Działalność zespołu to nie tylko koncerty, nagrania i podróże. "Serduszka" mają gorące serca i potrafią myśleć o innych. Dlatego coraz częściej organizujemy akcje charytatywne na rzecz potrzebujących dzieci.

1998 rok

Nie jesteśmy tacy znowu święci, a mimo to nagraliśmy płytę pt. "W krainie świętych", która przybliża postacie naszych patronów, często zapomnianych.

Bardzo ważnym wydarzeniem było przyznanie księdzu Stasiowi Orderu Uśmiechu. Zasłużył na tę wyjątkową nagrodę, oj zasłużył! Jeśli go znacie, wiecie że ma wielkie serce i wspaniałą duszę. Jest prawdziwym przyjacielem, towarzyszem górskich wędrówek, podróżnikiem, sportowcem, organizatorem lecz przede wszystkim WSPANIAŁYM KSIĘDZEM.

1999 rok

Niewątpliwie do końca życia zapamiętamy pierwszy dzień 1999 roku - tego właśnie dnia mieliśmy niesamowite szczęście. Byliśmy w Watykanie na prywatnej audiencji u Ojca Świętego i śpiewaliśmy dla Niego kolędy. Radosnemu wzruszeniu nie było końca.

W styczniu nagraliśmy płytę pt. "Kto ty jesteś? Polak mały" z myślą o Polakach mieszkających za granicą.

Wrzesień - to już dziesiąta, okrągła rocznica istnienia zespołu. Z tej okazji odbyła się uroczysta Msza Św. oraz dwa duże koncerty: w Filharmonii oraz na Zamku Książąt Pomorskich.

W październiku "Serduszka" udały się w podróż za Ocean - do USA, gdzie śpiewały dla Polonii amerykańskiej w Detriot, Hamtramck i Chicago.

2000 rok

Pierwszy rok nowego tysiąclecia upłynął "Serduszkom" na kolejnych koncertach i wyjazdach. Od samego początku rok 2000 był dla zespołu bardzo pomyślny. W styczniu zdobyliśmy pierwsze miejsce w Ogólnopolskim Festiwalu Kolęd w Myślenicach (w kategorii chórów i zespołów dziecięcych). Następnie odwiedziliśmy m.in. Niemcy, Węgry i ich stolicę Budapeszt oraz wiele miejsc w całej Polsce. Tuż po wakacjach , bo na początku września "Serduszka" wyjechały na tournee do Kanady, gdzie przez ponad 3 tygodnie śpiewały dla tamtejszej Polonii. Pod koniec roku zespół kolędował jeszcze w Niemczech i w tradycyjnej już Żywej Szopce w Szczecinie.

2001 rok

W tym roku kilkakrotnie odwiedziliśmy naszych rodaków mieszkających w Niemczech. Byliśmy też w Belgii. Daliśmy mnóstwo koncertów w Polsce m.in. w Olsztynie, Brodnicy czy Kamieniu Pomorskim, a także na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie. Tradycyjnie uczestniczyliśmy też w Marszu Dla Jezusa w Niedzielę Palmową oraz Żywej Szopce na Boże Narodzenie.

2002 rok

To rok pożegnania z Ks. Stanisławem Gładyszem, który objął parafię we Władysławowie. Wraz z nim udało się nam jeszcze wyjechać do Kilonii na wspólny koncert z zaprzyjaźnionym chórem z tego miasta oraz na koncert w Częstochowie. W wakacje mogliśmy wypoczywać w Międzyzdrojach i Jaszczurowej. Pod koniec sierpnia "Serduszka" pojechały na koncerty na nowe miejsce pracy Ks. Stasia. A od września pracę z Zespołem rozpoczął Ks. Tomasz Sałapata, który wziął się ostro do roboty. W grudniu "Serduszka" koncertowały w Ennepetalu i Duisburgu. Śpiewaliśmy też w wielu miejscach w naszym mieście.

2003 rok

Kolejny rok istnienia Zespołu upłynął pod znakiem licznych występów w Szczecinie i okolicach. "Serduszka" wielokrotnie śpiewały w Parafii NSPJ, a także w kilku zaprzyjaźnionych parafiach w mieście. Udało się też zrealizować plany koncertów w województwie. Ogromny sukces przyniosły dwa wyjazdy zagraniczne - śpiew dla Polonii w Essen i w Kolonii. Oprócz ciężkiej pracy na próbach i występach "Serduszka" miały też okazję do wspólnego wypoczynku - Ks. Tomasz zorganizował dwa obozy w górach. Rok zakończył się kilkoma występami kolędowymi m.in. w Urzędzie Miasta Szczecina i na szczecińskim Deptaku Bogusława. Działalność "Serduszek" nadal przynosi więc radość uczestnikom koncertów i satysfakcję wszystkim tym, którzy w jakikolwiek sposób związani są z Zespołem i przyczyniają się do tego, że nadal może on chwalić Boga radosną piosenką.

#

Copyright © 2008 Dziecięco-młodzieżowy zespół piosenki religijnej "Serduszka", działający przy Sanktuarium NSPJ w Szczecinie.
ul. Bogurodzicy 3
70-400 Szczecin

Projekt i wykonanie: Friskweb.pl
strona interoperacyjna: xhtml | css
wyróżnienia strony w serwisach: www.cssmix.nl, flipmydesign.com cssstar.com, csscontainer.com.

Dodatkowe funkcje strony (wyłącznie dla administratorów):